چه نکاتی را در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی رعایت کنیم؟

ماشین لباسشویی

این دستگاه احتمالا تا به حال صدها بار لباس‌های شما را شسته است، اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که در داخل ماشین لباسشویی شما چه قطعاتی وجود دارد؟

چگونه لباس‌های شما را به سرعت می‌چرخاند بدون این که آبی از آن به بیرون نشت کند؟ چرا اینقدر سنگین است؟ چگونه مخلوط کن آن جهت خود را تغییر می‌دهد؟

ما با توضیح این نکته شروع می‌کنیم که چگونه یک ماشین لباسشویی لباس‌ها را تمیز می‌کند، سپس نگاهی به این مورد خواهیم انداخت که چگونه قطعات مختلف این دستگاه در کنار هم قرار گرفته‌اند. با دانستن و رعایت نکات دیرتر نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی خواهید داشت.

تمیز کردن لباس‌ها با ماشین لباسشویی

عملیات راه اندازی یک ماشین لباسشویی بسیار ساده است. قبل از بارگذاری دستگاه خود باید نکاتی را در نظر بگیرید، از قبیل میزان وزن لباس‌ها (کوچک، متوسط، بزرگ، فوق العاده بزرگ)، چه درجه حرارتی برای آب در چرخه شستشو و خشک کردن نیاز دارید (سرد / سرد ، گرم / سرد، گرم / گرم، داغ / سرد)، چگونه ماشین لباسشویی باید بچرخد (آرام، ملایم، فشار دائمی، سنگین)، و چرخه شستشو باید چه مدت طول بکشد (تعداد دقایق شستشو، بر اساس میزان سنگینی لباس‌های شما) .

پس از پر کردن وان با لباس، دستگاه خود را با آب پر می‌کند و سپس با استفاده از یک مخلوط کن شروع به چرخاندن لباس‌ها می‌کند. بعد از مدتی چرخش، دستگاه آب را تخلیه می‌کند و سپس لباس‌ها را به چرخش در می‌آورد تا بخش اعظمی از آب آنها را از بین ببرد. سپس، مجدد با آب پر می‌شود، و بار دیگر لباس‌ها را برای شستن ذرات مواد شوینده بر روی آنها به چرخش در می‌آورد. سپس مجددا تخلیه شده و شروع به چرخش می‌کند.

داخل یک ماشین لباسشویی

اگر نگاهی به زیر ماشین لباسشویی بیاندازید، می‌بینید که چه چیزی باعث سنگین شدن آن شده است. بله، در واقع یک بلوک بتنی در زیر آن قرار دارد. این بلوک در آنها قرار دارد تا تعادل لازم را برای موتور الکتریکی سنگین فراهم کند که به یک جعبه دنده بسیار سنگین متصل شده که به وان فولادی داخل آن وصل شده است. در داخل ماشین لباسشویی قطعات بسیار سنگینی وجود دارد.

در داخل ماشین لباسشویی دو وان فولادی وجود دارد. وان درونی بخشی است که لباس‌ها را درون خود نگه می‌دارد و مانند یک مخلوط کن عمل می‌کند و در اطراف آن سوراخ‌هایی تعبیه شده که هنگام چرخش وان، آب بتواند راه فراری داشته باشد.

وان بیرونی که در برابر آب به طور کامل مهر و موم شده به بدنه دستگاه پیچ شده است. چرا که وان داخلی در طول چرخه شستشو ارتعاش و لرزش دارد و باید به گونه‌ای طراحی شود که به هنگام چرخش به قطعات دیگر دستگاه برخورد نکرده و آسیبی به آنها وارد نکند.

وان داخلی به یک جعبه دنده متصل شده که به یک قاب فلزی متصل است. این قاب موتور، جعبه دنده و وزنه بتن را در جای خود نگه می‌دارد. در مجموع سه فنر وجود دارد، به طوری که اگر یک طرف قاب به سمت بالا حرکت کند، طرف دیگر به سمت پایین حرکت می‌کند. این سیستم وزن اجزای سنگین را تحمل می‌کند و اجازه می‌دهد تا به گونه‌ای حرکت کنند تا کل دستگاه دچار لرزش نشود.

اما، اگر تمام این قطعات فقط توسط فنر معلق هستند، چرا به طور مداوم حرکت نوسانی ندارند؟

یک ماشین لباسشویی دارای یک سیستم میراگر است که از نیروی اصطکاک برای جذب برخی از نیروهای ناشی از ارتعاش استفاده می‌کند. در هر یک از چهار گوشه دستگاه یک مکانیزم قرار دارد که مانند دیسک ترمز کار می‌کند. قسمت متصل به قاب شستشو یک فنر است. این دو صفحه بر روی صفحه فلزی که به قاب سیاه متصل است، فشار می‌دهد. شما می‌توانید ببینید که کدام یک از بخش‌های دیسک در اثر لرزش دستگاه سابیده شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.