مزیت‌های مایکروویوها و فواید استفاده از فر مایکروویو

تعمیر ماکروفر ناسیونال

از آنجایی که فر مایکروویو تقریباً در هر خانه‌ای وجود دارد، مزیت‌هایی را در مقایسه با سایر روش‌های تهیه غذا دارا است. استفاده از فرهای مایکروویو خطر آتش سوزی کمتری را به همراه دارد. آنها غذا را گرم می‌کنند اما خودشان بر خلاف سایر روش‌های گرمایشی خنک باقی می‌مانند. غذای گرم شده می‌تواند ظرفی را که در آن گرم می‌شود را حتی در حد کمتری نسبت به اجاق‌ها و کوره‌های عادی گرم کند.

پخت‌وپز در فرهای مایکروویو (در مقایسه با پخت در فر یا سرخ کردن) به دلیل دمای پایین‌تر آن برای پخت‌وپز که در واقع نقطه‌جوش آب است از تشکیل سوختگی و زغالی شدن غذا که سرطان‌زا است جلوگیری می‌کند. گرمای مستقیم از سایر انواع لوازم آشپزخانه می‌تواند سطح غذا را بسوزاند در حالی که داخل آن هنوز هم سرد باقی می‌ماند. اشعه مایکروویو با چرخش مواد غذایی، به عمق بیشتری نفوذ می‌کند و امکان گرم‌تر شدن غذا را فراهم می‌آورد.

اگر غذا قبل از این که در اجاق مایکروویو قرار داده شود در گریل یا تابه گرم شود، زمان لازم برای گرم کردن آن و همچنین انرژی الکتریکی مصرف شده کاهش می‌یابد. از طرف دیگر دیرتر خراب شده و احتیاج به تعمیر ماکروفر پیدا خواهید کرد.

طبخ با مایکروویو موجب تولید اکریلامید در سیب‌زمینی نمی‌شود که به عنوان یک ماده سرطان‌زا می‌تواند نگران‌کننده باشد. به دلیل کاهش زمان آماده سازی غذا در اجاق‌های مایکروویو، ارزش غذایی آن بیشتر حفظ می‌شود زیرا پخت طولانی مدت موجب از بین رفتن ارزش غذایی مواد آن می‌شود. میزان نیتروزامین سرطان‌زا در بیکن‌هایی که با مایکروویو طبخ شده به طور قابل توجهی پایین‌تر از بیکن طبخ شده با روش معمولی است.

برخی از مزایای دیگر مایکروویو

اسفناج هنگامی که در مایکروویو پخته می‌شود، تقریباً تمام اسیدفولیک خود را حفظ می‌کند، در حالی که در پخت با یک اجاق معمولی تقریباً 77% از آن را از دست می‌دهد. در صورتی که از اجاق مایکروویو برای پخت یا گرم کردن مجدد مقدار کمی غذا استفاده شود، از انرژی کمتری نسبت به اجاق معمولی استفاده می‌کند.

اجاق مایکروویو فضای بسیار کمتری را در آشپزخانه اشغال می‌کند و برای افرادی که فضای زندگی محدودی دارند، کاملاً مناسب است. حتی می‌توان آن را در کابینت قرار داد البته به شرطی که جریان هوای کافی بتواند از قسمت پشت آن عبور کند. تمیز کردن اجاق‌های مایکروفر نیز نسبت به اجاق‌های معمولی بسیار آسان‌تر بوده و زمان طبخ غذا در اجاق‌های مایکروفر بسیار کمتر از اجاق‌های معمولی است.

اجاق به طور خودکار خاموش می‌شود، زیرا دارای برنامه تنظیم زمان است که زمانی که پخت‌وپز شروع می‌شود روشن می‌شود، بنابراین عدم مراقبت از آن در هنگام پخت غذا جای نگرانی ندارد. مایکروویو هیچ شعله‌ای ایجاد نمی‌کند، بنابراین حتی کودکان هم می‌توانند به راحتی و بدون هیچ گونه ترسی از آن استفاده کنند.

از آنجایی که مایکروویو یک محفظه بسته است، بخار و یا دودی که معمولاً در هنگام طبخ غذا بر روی اجاق گاز یا آتش به وجود می‌آید را تولید نمی‌کند. به جز گرم کردن غذا می‌توانید از اجاق مایکروفر برای تهیه غذاهایی مثل تخم مرغ آب پز، کیک، بیسکویت‌ها، ماکارونی و پنیر، پاپ کورن، و حتی چیپس سیب‌زمینی استفاده کنید.

نیازی به از قبل گرم کردن اجاق مایکروویو وجود ندارد که این ویژگی آن را نسبت به اجاق‌های برقی معمولی کارآمدتر می‌کند. به‌محض روشن کردن مایکروویو، فرایند پخت غذا آغاز می‌شود. درجه حرارت اجاق مایکروفر را می‌توان به طور دقیق تنظیم کرد که این امر کنترل بیشتری را در تهیه غذا ارائه می‌دهد.

با استفاده از مایکروویوها می‌توان غذاهایی را گرم کرد که با اجاق‌های معمولی میسر نیست، آن این کار را بدون نیاز به ظرف‌های پخت‌وپز و با ظرف‌های شیشه‌ای و پلاستیکی انجام می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.