اطلاعاتی جالب درباره جارو برقی

جارو برقی

جاروبرقی از تجهیزات جالب برای استفاده است. این وسیله را در اکثر مکان‌ها می‌توانید پیدا کنید و انواع مختلف زیادی از آن را به احتمال زیاد دیده‌اید. شما احتمالا با این دستگاه آشنا هستید و می‌دانید که خاک و گرد و غبار را از فرش‌ها و سطوح دیگر پاک می‌کنند. اما حقایق جالبی در مورد جاروبرقی‌ها وجود دارد که احتمالا آنها را نمی‌دانید. جاروبرقی‌ها ممکن است هیجان انگیز‌ترین لوازم در خانه‌ها نباشند، اما، مانند بسیاری از محصولات دیگر، گذشته‌ای را در تاریخ شما داشته و جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ بشر دارند.

اولین جاروبرقی

اولین جارو برقی جهان در سال 1866 اختراع شد. یک مرد به نام ایوز مک گافنی یک جارو برقی دستی طراحی کرد که با استفاده از یک دسته‌ای که به سیلندر وصل شده بود، هوا را از درون یک لوله مکش می‌کرد. فشار هوا به دلیل اختلاف فشار ناشی از خم شدگی، بر روی سطح به درون لوله وارد می‌شد. در حالی که جاروبرقی برای برداشتن خاک و گردوغبار سطوح از انتهای شیلنگ طراحی شده بود، این گرد و غبار مجددا به وسیله خروجی دستگاه مجددا پخش می‌شدند. این روش تمیز کردن به صورت یک روش استاندارد در جاروبرقی‌ها مورد استفاده قرار گرفت تا زمانی که فیلتر جاروبرقی توسط Hubert Cecil Booth در سال 1901 معرفی شد.

کار دو نفره

تصور کنید اگر جارو زدن خانه شما نیاز به کمک فرد دیگری داشت. در اوایل دوران استفاده از این دستگاه به دو نفر برای تکمیل کار نیاز بود. هنگامیکه جاروبرقی‌ها در سراسر انگلستان، فرانسه و ایالات متحده مرسوم شدند، دستگاه‌های غیر الکتریکی بهبود یافتند، اما بسیاری از آنها هنوز به یک نفر برای نگه داشتن شلنگ جاروبرقی و دیگری برای استفاده از پدال برای ایجاد مکش نیاز داشتند.

محصولات پر تقاضا

جاروبرقی‌ها یکی از رایج‌ترین لوازم خانگی هستند که مردم به آنها علاقه دارند. حتی قبل از اینکه آنها به عنوان بخش مهمی از زندگی روزانه شناخته شوند، محبوبیت آنها آشکار بود. با توجه به وب سایت موسسه فرش و قالیچه، 27 درصد از خانه‌های دارای انرژی الکتریکی در سال 1938 از جارو برقی بهره‌مند بودند. در عرض 10 سال، این آمار به 40 درصد افزایش یافت. امروزه برآوردها نشان می‌دهد که 98 درصد از تمام خانوارها دارای یک جارو برقی در خانه خود هستند که باعث می‌شود به عنوان یکی از رایج‌ترین لوازم شناخته شود. این خبر بسیار خوبی برای کسانی است که در زمینه خرید و فروش جاروبرقی مشغول هستند، زیرا زندگی مدرن ظاهرا بدون آنها بی معنی خواهد بود. با توجه به وب سایت موسسه فرش و قالیچه، در حقیقت، جاروبرقی بزرگترین حجم فروش را در دنیا دارا است.

چرا بعضی افراد آن را تحت عنوان هوور Hoover می‌شناسند

اگر تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا انگلیسی‌ها و برخی دیگر از مردم سراسر جهان جارو برقی را تحت عنوان “Hoover” می‌شناسند، این به خاطر مردی است که برای اولین بار این دستگاه را محبوب کرد. در سال 1908، W.H, Hoover پدر رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا هربرت هوور، یک شرکت مکنده الکتریکی را تاسیس کرد و خود را به عنوان رئیس جمهور معرفی کرد. در سال 1922، این شرکت دوباره سازماندهی شد و نام خود را به شرکت هوور تغییر داد. او کسب و کار خود را به عنوان یک پیشتاز در صنعت تولید جاروبرقی تغییر داد و با استخدام 8،200 نفر تولید خود را به 2000 واحد در روز افزایش داد. هوور به پیشتاز جهان در صنعت جارو برقی تبدیل شد و بسیاری از مردم به این دلیل آن را تحت عنوان “هوور” می‌شناسند.

دیجی تال سرویس با همکاری افرادی با تجربه تعمیر جارو برقی شما را به نحو احسن و در کوتاه‌ترین زمان انجام خواهد داد.

تعمیر جاروبرقی آ ا گ ، تعمیر جاروبرقی پاناسونیک ، تعمیر جاروبرقی بوش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.