یخ ساز یخچال کار نمی‌کند

تعمیر یخچال فریزر ال جی

اگر دمای یخچال و فریزر بالاتر از 10 درجه فارنهایت (12- درجه سانتیگراد) باشد، یخ ساز به طور موثر یخ تولید نخواهد کرد. دمای یخچال باید بین 0 تا 5 درجه فارنهایت (18- تا 15- درجه سانتیگراد) تنظیم شود تا یخ ساز بتواند به درستی کار کند. اگر دمای یخچال خیلی بالا باشد، باید اطمینان حاصل شود که سیم پیچ‌های کندانسور عاری از هر گونه آلودگی است و فن خنک کننده به درستی کار می‌کند. علاوه بر این، بررسی کنید که آیا بر روی سیم پیچ‌های سیستم برفک زدا برفک انباشته شده است. اگر سیم پیچ‌های تبخیر یخ زده باشند، بخشی از سیستم برفک زدا احتمالا عملکرد مناسبی نخواهد داشت.

مواردی که باید در زمان کار نکردن یخ ساز یخچال آنها را بررسی کرد

دریچه ورودی آب

دریچه ورودی آب یک شیر کنترل الکتریکی است که برای تامین آب به مخزن و یخ ساز باز می‌شود. اگر سوپاپ ورودی آب معیوب است، یا اگر فشار نامناسب داشته باشد، اجازه نمی‌دهد که آب درون آن جریان یابد. در نتیجه، یخ ساز نمی‌تواند یخ تولید کند. این دریچه برای ارائه عملکرد مناسب به حداقل 20 psi فشار نیاز دارد. اطمینان حاصل کنید که فشار آب درون این دریچه حداقل 20 psi است. اگر فشار آب کافی باشد، از یک مولتی متر برای بررسی قدرت ورودی به دریچه ورودی استفاده کنید. اگر شیر ورودی آب فشار کافی داشته باشد و قدرت را به اندازه کافی دریافت کند، اما آب درون یخ ساز برای تولید یخ پر نمی‌شود، دریچه ورودی آب را تعویض کنید. باید به این نکته توجه داشت که در زمان تعمیر یخچال فریزر سیم برق آن را از پریز جدا کنید تا دچار حادثه نشوید.

مونتاژ یخ ساز

یک بخش از مونتاژ یخ ساز یخچال ممکن است معیوب باشد. از آنجایی که بسیاری از اجزای سازنده سیستم یخ ساز به طور جداگانه فروخته نمی‌شوند، ممکن است نیاز باشد کل سیستم مونتاژ را خریداری کرده و تعویض کنید. قبل از تعویض مونتاژ یخ ساز، دریچه ورودی آب، خط آب و فن را بررسی کنید. اگر هیچ کدام از این قطعات معیوب نباشند و دمای یخچال و فریزر مناسب است، مونتاژ یخ ساز را تعویض کنید.

ماژول یخ ساز

ماژول یخ ساز به یک موتور مجهز است که خروجی یخ کنترل می‌کند یا دارای یک سینی است که برای استخراج مکعب‌های یخی درون سطل یخ مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنگامی که ترموستات یا سنسور سینی یخچال به دمای حدود 9.5- درجه سانتی گراد می‌رسد، موتور سیکل‌ها برای آزاد کردن مکعب‌های یخی را تنظیم می‌کند. در پایان هر سیکل، ماژول یخ ساز قدرت کافی را به دریچه ورودی آب ارسال می‌کند. اگر ماژول یخ ساز معیوب باشد، یخ ساز یخ تولید نمی‌کند یا آن را تخلیه نمی‌کند. اولا، بسته به مدل شما، اطمینان حاصل کنید که سوئیچ روشن / خاموش در موقعیت روشن قرار گرفته است یا بازوی دستی در موقعیت پایین قرار دارد. اگر ماژول یخ ساز دارای تیغه‌های خروجی است، اطمینان حاصل کنید که مکعب‌های یخی درون تیغه‌ها گیر نکرده باشد. درون این ماژول معمولا بخش‌هایی وجود دارد که یک تکنسین می‌تواند برای تشخیص بهتر مشکلات از آنها استفاده کند.

فشار کم آب درون سیستم توزیع آب خانگی

خانه ممکن است دارای فشار آب کمی باشد. سوپاپ ورودی آب را به سیستم یخ ساز و آبرسانی ارسال می‌کند. دریچه ورودی آب به حداقل 20 psi برای ارائه عملکرد مناسب نیاز دارد. جریان آب را بررسی کرده و فشار آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که فشار حداقل در محدوده 20 psi است.

سوئیچ درب

هنگامی که درب یخچال باز است، سوئیچ درب سیستم توزیع آب و یخ را خاموش می‌کند. اگر سوئیچ درب معیوب باشد، سیستم توزیع عملکرد مناسبی نخواهد داشت. برای تعیین این که سوئیچ درب معیوب است، از یک مولتی متر برای آزمایش تداوم آن استفاده کنید. اگر سوئیچ درب در شرایط فعال، تداوم نداشته باشد باید آن را تعویض کنید.

صفحه کنترل سطح یخ

بعضی از یخچالها از یک پرتو مادون قرمز استفاده می‌کنند تا سطح یخ را درون سطل یخ بررسی کنند. وقتی سطح یخ به بالای سطل می‌رسد، پرتوی مادون قرمز قطع می‌شود. سپس صفحه کنترل پنل یخ ساز را خاموش می‌کند. هنگامی که سطح یخ در زیر پرتو مادون قرار می‌گیرد، صفحه کنترل سیگنال‌هایی را به سیستم یخ ساز ارسال می‌کند که یخ بیشتری تولید کنند. اگر صفحه کنترل سطح یخ معیوب باشد، سیستم یخ ساز قادر نخواهد بود یخ تولید کند. اطمینان حاصل کنید که صفحه کنترل سطح یخ قدرت کافی دریافت می‌کند. اگر صفحه کنترل سطح یخ قدرت کافی دریافت کند، اما یخ ساز نتواند کار کند، صفحه کنترل سطح یخ را تعویض کنید.

فیلتر آب

فیلتر آب مسدود شده می‌تواند جریان آب به سیستم توزیع را محدود کرده و مانع از کارکرد مناسب سیستم یخ ساز شود. فیلتر آب باید هر شش ماه یکبار تعویض شود تا جریان آب مناسب را ایجاد کرده و کیفیت آب را تضمین کند.

ترموستات سینی یخ ساز

ترموستات سینی یخ ساز دمای سینی یخ را کنترل می‌کند. هنگامی که قالب به دمای مناسب برسد، یخچال قالب‌های یخ تولید شده را تخلیه می‌کند و سپس سینی را با آب پر می‌کند. اگر ترموستات سینی یخ ساز معیوب باشد، یخ ساز تولید یخ را متوقف خواهد کرد. برای تعیین این که آیا ترموستات معیوب است، از یک مولتی متر برای آزمایش تداوم آن استفاده کنید. اگر ترموستات سینی یخ ساز تداوم نداشته باشد، باید آن را تعویض کنید. (توجه: اگر یخ ساز به اندازه کافی سرد نباشد، دریچه ترموستات سینی باز خواهد شد. اگر اتصالات ترموستات باز باشد، یخ ساز نمی‌تواند یخ تولید کند. دمای یخ ساز باید به طور کلی کمتر از 6.6- درجه سانتی گراد باشد تا اتصالات ترموستات بسته شود.)

سوئیچ یخ ساز

سوئیچ یخ ساز یخچال ممکن است معیوب باشد. همچنین ممکن است سوئیچ یخ ساز به طور تصادفی خاموش شود. سوئیچ را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که روشن است. اگر سوئیچ یخ ساز روشن باشد، اما یخ ساز همچنان کار نمی‌کند، از یک مولتی متر برای آزمایش تداوم سوئیچ استفاده کنید. اگر سوئیچ یخ ساز تداوم نداشته باشد، آن را تعویض کنید.

از دیگر خدماتی که دیجی تال سرویس به صورت تخصصی ارائه می دهد سرویس و تعمیر یخچال فریزر آ ا گ ،تعمیر یخچال فریزر بوش و تعمیر یخچال فریزر ال جی می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.