نحوه تعمیر یک ماشین لباسشویی پر سر و صدا بخش دو

ماشین لباسشویی

جذب کننده‌های لرزش

ماشین لباسشویی بارگذاری شونده از جلو، دارای جذب کننده‌های لرزش است که برای کاهش لرزش حرکت دیگ در طول چرخه شستشو استفاده می‌شود. جذب کننده‌های لرزش یا تسمه‌ها به قاب پایه و مجرای بیرونی ماشین لباسشویی متصل می‌شوند و شما باید پانل جلویی یا پانل عقب را برای دسترسی به آنها جدا کنید. هنگامی که جذب کننده لرزش تضعیف شده یا آسیب می‌بیند، دستگاه در طول چرخه شستشو صدای بلندی را ایجاد می‌کند و اگر به علائم آن توجه نکنید، می‌تواند منجر به آسیب به سایر اجزاء شود.‌

این موارد را بررسی کنید تا از هر گونه علائم مرتبط با اجزای متصل خراب شده، نشت مایعات یا کاهش توان تضعیف کننده لرزش مطمئن شوید و در صورت لزوم هر دو جذب کننده لرزش را تعویض کنید. قبل از انجام تعمیر لباسشویی خود اتصال برق را از دستگاه خود جدا کنید.

تسمه میراگر ماشین لباسشویی

بعضی از مدل‌های ماشین لباسشویی بارگذاری شونده از بالا از تسمه‌های تضعیف لرزش برای کم کردن میزان حرکت دیگ در طول چرخه شستشو استفاده می‌کنند. چهار تسمه وجود دارد که به بالای دیگ به هر گوشه از کابین متصل شده است. این تسمه‌ها از لاستیک ساخته شده‌اند و می‌توانند در اثر استفاده عادی از بین بروند. هنگامی که این تسمه‌ها کشیده شده یا آسیب می‌بینند، ممکن است در طول چرخه شستشو با کابین در تماس قرار بگیرند و صدای بلند و گوش خراشی را تولید کنند.

بارگذاری‌های مداوم و استفاده بیش از حد فشار بیشتری را بر روی دستگاه وارد می‌کند و موجب خرابی زودهنگام تسمه‌های نگهدارنده ماشین لباسشویی می‌شود. شما باید بخش بالایی دستگاه خود را برای دسترسی به تسمه‌ها جدا کنید و تعیین کنید که این صداها از کدام بخش به گوش شما می‌رسد. اگر هر یک از تسمه‌ها به صورت بصری آسیب دیده یا پوسیده شده باشد، باید تعویض شود. ما توصیه می‌کنیم که هر چهار تسمه را به طور همزمان تعویض کنید.

موتور پیشران

موتور پیشران اصلی در یک ماشین لباسشویی بارگذاری شونده از بالا برای انتقال، چرخش سبد شستشو و در برخی از دستگاه‌ها برای تغذیه پمپ استفاده می‌شود. در دستگاه‌های بارگذاری شونده از جلو، موتور پیشران یک کمربند را فعال می‌کند که سبد شستشو را به حرکت در می‌آورد. یک نشانه رایج در ارتباط با یک موتور پیشران ناکارآمد ایجاد سر و صدا و یا وز وز کردن در هنگام شروع به کار موتور است که گاهی اوقات با یک بوی سوختگی همراه است.

موتور پیشران دارای یک فیوز حرارتی است که از سیم پیچ خارج می‌شود که وقتی این شرایط رخ می‌دهد موتور خاموش می‌شود. این می‌تواند توسط یکی از اجزای پیشران موتور رخ بدهد که متوقف شده یا ناشی از نقص در موتور باشد. اگر موتور پیشران قادر به چرخش آزادانه خود نباشد، باید تعویض شود. اگر به نظر می‌رسد که این بخش کارآیی مناسب خود را دارد و هیچ نشانه‌هایی از خرابی وجود ندارد، به طور معمول دو گروه از قطعات مختلف وجود دارند که مانع از شروع به کار موتور پیشران می‌شوند.

یک خازن شروع کننده معیوب می‌تواند این علائم را ایجاد کند. اگر مدل موتور ماشین لباسشویی شما از یک خازن شروع استفاده می‌کند، به طور معمول در نزدیکی موتور پیشران قرار می‌گیرد و دارای یک مهارکننده سیم متصل به سوئیچ شروع موتور است. اتصالات سیمی شل به خازن را بررسی کنید و به دنبال هر نشانه‌ای از خوردگی یا سایش باشید. خازن را برای یافتن هر گونه نشانه ترک خوردگی یا تورم بررسی کنید و در صورت مشاهده یک نقص تنها قسمت مورد نظر را جایگزین کنید.

قبل از انجام این تعمیر، برق را از دستگاه جدا کنید. شما همچنین باید اجزای مکانیکی که باعث پیشروی موتور می‌شوند را برای حصول اطمینان از اینکه به درستی کار می‌کنند، بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که تسمه انتقال و پمپ به صورت آزادانه حرکت می‌کنند و سبد شستشو نیز در جهت چرخش حرکت می‌کند. یک بالشتک معیوب، یک پمپ خراب شده یا حتی یک تکه لباس گیر کرده در دیگ و یا در پمپ می‌تواند دلیل ایجاد سر و صدا در موتور پیشران شده و از شروع به کار آن جلوگیری کند.

چرخ دنده‌های موتور پیشران و تسمه انتقال و پمپ

در ماشین لباسشویی که با تسمه کار می‌کند، چرخ دنده موتور از کمربند پیشران و در برخی موارد تسمه پمپ پشتیبانی می‌کند. همچنین بر روی تسمه انتقال و پمپ نیز چرخ دنده‌هایی وجود خواهد داشت. این چرخ دنده‌ها می‌توانند یک مخلوط روغن یا ترکیبات لاستیکی یا خاکی ایجاد کنند که در هنگام حرکت موتور موجب افزایش صدای آن می‌شوند. اگر دستگاه شما در حین چرخش، تخلیه و گردش چنین صداهایی را تولید می‌کند، باید چرخ دنده‌ها را برای یافتن نشانه‌های از انباشت خاک یا آسیب بازرسی کنید. اطمینان حاصل کنید که چرخ دنده‌ها تمیز و صاف هستند و هیچ نشانه‌ای از اعوجاج در آنها مشاهده نمی‌شود. کمربندها را برای هر گونه علائم سایش یا آسیب دیدگی بررسی کرده و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید.

از دیگر خدماتی که دیجیتال سرویس به صورت تخصصی ارائه می دهد تعمیرات ماشین لباسشویی آ ا گ ، تعمیرات ماشین لباسشویی بوش و تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.