فریزر سرد، اما خود یخچال گرم است

یخچال

شبکه‌های دستگاه بخار یخچال برفک‌زده شده است

قسمت گرمکن سیستم برفک‌زدای یخچال چند بار در طول روز روشن می‌شود تا هرگونه برفک که ممکن است بر روی شبکه‌های تبخیر کننده انباشته شده باشد را ذوب کند. اگر گرمکن سیستم برفک‌زدا معیوب باشد، برفک بر روی شبکه‌های دستگاه بخار انباشته خواهد شد و شبکه‌ها در زیر برفک مدفون خواهند شد. اگر شبکه‌های دستگاه بخار دچار برفک شوند، جریان هوا در شبکه‌ها محدود می‌شود که از سرد شدن یخچال جلوگیری می‌کند. برای تعیین اینکه آیا آنها دچار برفک زدگی شده‌اند، شبکه‌های دستگاه بخار را بررسی کنید. اگر این شبکه‌ها دچار برفک‌زدگی شده‌اند، هر یک از بخش‌های سیستم برفک‌زدایی را آزمایش کنید. توجه کنید، جریان برق 220 ولت برای انسان خطرناک است، در صورت نداشتن مهارت کافی برای تعمیر یخچال فریزر از یک متخصص کمک بگیرید.

موتور فن دستگاه بخار

موتور فن دستگاه بخار جریان هوای سرد را بر روی سیم پیچ‌های دستگاه بخار و به سمت داخل فریزر هدایت می‌کند. اگر این موتور فن به درستی کار نکند، فریزر یا یخچال به اندازه کافی خنک نمی‌شود. برای تعیین اینکه آیا موتور فن دستگاه بخار معیوب است، سعی کنید با دست تیغه‌های فن را بچرخانید. اگر تیغه فن نتواند آزادانه حرکت کند، موتور فن را تعویض کنید. علاوه بر این، اگر موتور به طور غیر معمول پرسروصدا باشد، آن را تعویض کنید. در نهایت، اگر موتور به طور کلی شروع به کار نکند، از یک مولتی متر برای آزمایش تداوم سیم پیچ‌های موتور استفاده کنید. اگر سیم پیچ‌ها تداوم نداشته باشند، فن موتور دستگاه بخار را تعویض کنید.

دریچه کنترل هوای سرد

دریچه کنترل هوای سرد باز و بسته می‌شود تا هوای سرد را به مقدار کافی در محفظه یخچال به گردش در بیاورد. اگر آن به اندازه کافی باز نشود، هوای سرد به اندازه کافی وارد یخچال نمی‌شود. دریچه را بررسی کنید تا مشخص شود که آیا معیوب یا مسدود شده است.

ترمیستور

ترمیستور دمای یخچال را کنترل می‌کند و دما را به صفحه کنترل می‌فرستد. سپس صفحه کنترل قدرت را با کمپرسور و تبخیر کننده بر اساس اطلاعات دریافتی از ترمیستور تنظیم می‌کند. اگر ترمیستور معیوب باشد، کمپرسور و فن دستگاه بخار ممکن است در صورت نیاز شروع به کار نکند یا ممکن است بیش از حد معمول کار کند. برای تعیین اینکه آیا ترمیستور معیوب است، آن را با یک مولتی‌متر آزمایش کنید. مقاومت ترمیستور باید با توجه به دمای یخچال تغییر کند. اگر مقاومت ترمیستور تغییر نکند یا ترمیستور تداوم نداشته باشد، باید آن را تعویض کنید.

صفحه کنترل درجه حرارت

صفحه کنترل دما ولتاژ مورد نیاز را برای کمپرسور و موتور فن ایجاد می‌کند. اگر صفحه کنترل معیوب باشد، ممکن است ارسال ولتاژ را به موتور کمپرسور یا فن متوقف کند. مشکلات صفحات کنترل اغلب به اشتباه تشخیص داده می‌شوند، قبل از تعویض صفحه کنترل، ابتدا همه اجزای معیوب را آزمایش کنید. اگر هیچ یک از اجزای دیگر خراب نباشند، تعویض صفحه کنترل دما را در نظر بگیرید.

صفحه کنترل برفک‌زدایی

صفحه کنترل میزان چرخه برفک‌زدایی را تعیین می‌کند. اگر صفحه کنترل برفک‌زدایی معیوب باشد، یخچال و فریزر نمی‌توانند چرخه برفک‌زدایی را اجرا کنند و برفک به طور مداوم بر روی شبکه‌های تبخیر انباشته می‌شود. اگر شبکه‌های تبخیر دچار برفک‌زدگی شوند، یخچال برای خنک ماندن باید سخت‌تر کار کند. در نتیجه یخچال ممکن است خیلی گرم شود. اگر ترموستات ضد برفک و گرمکن به درستی کار کنند، صفحه کنترل برفک احتمالا معیوب است و باید جایگزین شود.  

تایمر برفک‌زدایی

تایمر برفک‌زدایی چندین بار در طول روز گرمکن یخچال را روشن می‌کند تا برفک‌های انباشته شده بر روی شبکه‌های دستگاه  تبخیر را ذوب کند. اگر تایمر برفک‌زدایی معیوب باشد، ممکن است وارد چرخه برفک‌زدایی نشود یا ممکن است در زمان برفک‌زدایی قدرت را نتواند به یخچال ارسال کند. اگر سیستم برفک‌زدایی کار نکند، برفک می‌تواند بر روی شبکه‌های دستگاه تبخیر انباشته شود و یخچال برای از بین بردن گرما باید به سختی کار کند. در نتیجه یخچال ممکن است خیلی گرم شود. برای تعیین اینکه آیا تایمر خنک کننده معیوب است، به آرامی پیچ تنظیم را بر روی چرخه برفک‌زدایی قرار دهید. کمپرسور باید خاموش و گرمکن باید روشن شود. اگر تایمر نتواند قدرت را به قطعات مولد برفک ارسال کند و یا از چرخه برفک‌زدایی در عرض 30 دقیقه جلوگیری نکند، این نشان می‌دهد که تایمر برفک‌زدایی شما معیوب است. اگر تایمر برفک‌زدایی عملکرد مناسبی ندارد، آن را تعویض کنید.

ترموستات برفک زدایی

ترموستات برفک‌زدایی بر درجه حرارت سیم پیچ‌های دستگاه تبخیر نظارت می‌کند. هنگامی که دمای سیم پیچ‌ها پایین‌تر از دمای تنظیم شده باشد، ترموستات اجازه می‌دهد جریان برق به گرمکن در طی چرخه برفک‌زدایی جریان یابد. در چرخه برفک‌زدایی، گرمکن هرگونه برفک را که ممکن است بر روی سیم پیچ‌های تبخیر انباشته شده باشد را ذوب می‌کند. اگر ترموستات برفک‌زدایی معیوب باشد، ترموستات بسته نمی‌شود. در نتیجه، ترموستات قدرت را به گرمکن سیستم برفک‌زدایی انتقال نمی‌دهد. برای تعیین اینکه آیا ترموستات برفک‌زدایی معیوب است، از یک مولتی متر برای آزمایش تداوم آن استفاده کنید. اگر ترموستات یخ زدگی زمانی که درجه حرارت پایین در محدوده عملکرد آن قرار می‌گیرد تداوم نداشته باشد، باید آن را جایگزین کنید.

صفحه کنترل اصلی

صفحه کنترل اصلی ممکن است معیوب باشد. با این حال، کمتر پیش می‌آید که صفحه کنترل علت مشکل باشد. قبل از تعویض صفحه کنترل، ابتدا تمام اجزای معیوب احتمالی را آزمایش کنید. اگر هیچ کدام از این اجزاء معیوب نباشند، صفحه کنترل اصلی را تعویض کنید.

از دیگر خدماتی که دیجیتال سرویس به صورت تخصصی ارائه می دهد تعمیر یخچال فریزر بوش ، تعمیر یخچال فریزر ال ج، تعمیر یخچال فریزر سامسونگ می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.