مشکل عدم چرخیدن ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی

علت‌های مختلفی وجود دارند که باعث نچرخیدن ماشین لباسشویی می‌شوند. در این مقاله تعدادی از عواملی که باعث این مشکل می‌شوند را ذکر خواهیم کرد.


عواملی که باعث نچرخیدن ماشین لباسشویی می‌شوند


تسمه و فولی پیشران


تسمه پیشران را بررسی کنید تا ببینید که آیا از دنده‌ها جدا و یا تکه پاره شده است. در صورت خرابی آن را عوض کنید. فولی به گردونه ماشین متصل می‌شود و به همراه تسمه و موتور باعث چرخش محفظه می‌شود. اگر فولی فرسوده شده باشد، تسمه ممکن است از آن جدا شود و مانع از چرخش ماشین شود. فولی را بیرون بیاورید و آن را بررسی کنید. اگر این قطعه معیوب شده است، در زمان تعمیر لباسشویی آن را عوض کنید.


کلید‌ها و قفل درب ماشین لباسشویی


کلید‌های درب از چرخیدن ماشین لباسشویی در هنگام باز بودن درب آن جلوگیری می‌کنند. اگر کلید درب از کار بیافتد، ماشین لباسشویی نخواهد چرخید. برای تعیین معیوب بودن کلید درب، از یک مولتی متر برای امتحان کردن جریان الکتریکی هر کدام از کلیدها استفاده کنید. اگر هیچ جریانی در آن پیدا نکردید، آن را تعویض کنید.
قفل درب بسته بودن ماشین لباسشویی را در طی کار کردن آن تضمین می‌کند. به محض اینکه قفل بسته شود، ماشین می‌تواند شروع به کار کند. اگر قفل به خوبی بسته نشود، کلید درب مانع شروع کار خواهد شد. اگر این قفل معیوب باشد، لباسشویی نخواهد چرخید یا اینکه شروع به کار نخواهد کرد. این کلید ممکن است به دو شیوه مکانیکی یا الکتریکی از کار بیافتد. آن را به منظور یافتن مشکل بررسی کنید. در صورت یافتن هر مشکلی آن را عوض کنید. برای تعیین مشکل الکتریکی قفل، از مولتی متر برای بررسی جریان الکتریکی کلیدها استفاده کنید. اگر یکی از کلیدها دارای جریان نیست آن را عوض کنید. درب ماشین لباسشویی را به منظور یافتن جای صدمه بررسی کنید. اگر این قفل شکسته است، آن را عوض کنید، چرا که به هیچ عنوان قابل تعمیر نیست.


صفحه کنترل موتور


صفحه کنترل موتور نیروی موتور را فراهم می‌آورد. اگر صفحه کنترل موتور معیوب باشد، ماشین لباسشویی ممکن است به درستی کار نکند یا اینکه اصلا کار نکند. اول از هر چیز صفحه کنترل را به منظور یافتن سوختگی در اجزاء آن بررسی کنید. برای فهمیدن اینکه آیا صفحه کنترل معیوب است، اطمینان حاصل کنید که این دستگاه نیروی کافی را برای موتور فراهم می‌کند. اگر این صفحه دارای نیرو است، اما نیروی موتور را فراهم نمی‌کند آن را تعویض کنید.


کلاچ و جعبه دنده


کلاچ باعث به وجود آمدن اتصال بین جعبه دنده و محفظه درونی می‌شود. این دستگاه کمک می‌کند ماشین لباسشویی به تدریج به سرعت مناسب برسد. اگر کلاچ فرسوده شده باشد، این احتمال وجود دارد که مانع از چرخش ماشین شود. کلاچ قابل تعمیر نیست، در صورت فرسوده بودن آن را تعویض کنید.
جعبه دنده ماشین لباسشویی ممکن است فرسوده یا خراب شده باشد. جعبه دنده‌های خراب ممکن است مانع از چرخیدن ماشین شوند. با این حال، تقریبا هیچگاه این اتفاق نمی‌افتد. قبل از تعویض جعبه دنده، اول از هر چیز تمامی قطعات معیوب دیگر را بررسی کنید.
جعبه پیشران بر روی جعبه دنده قرار می‌گیرد و با گردونه داخلی در تعامل است. اگر جعبه دنده عمل چرخاندن را شروع کند و گردونه بیرونی به آرامی بچرخد یا اینکه اصلا نمی‌چرخد، تسمه‌های گردونه احتمالا خراب شده‌اند. به جای آن، جعبه پیشران ممکن است دچار مشکل شده باشد. هر دوی گردونه و جعبه پیشران را بررسی کنید. اگر هیچ کدام از آنها معیوب نیستند، احتمالا مشکل می‌تواند از دنده‌های کلاچ باشد. اگر آنها فرسوده شده­‌اند، باید جعبه پیشران را عوض کنید.


بلبرینگ


بلبرینگ در میان محفظه بیرونی ماشین لباسشویی وصل می‌شود. بلبرینگ به چرخیدن ماشین به شیوه‌ای ملایم کمک می‌کند. اگر بلبرینگ معیوب شده باشد، ممکن است قفل شود و مانع از چرخیدن لباسشویی شود. بلبرینگ همچنین ممکن است صدایی بلند از خود ایجاد کند. عوض کردن بلبرینگ ممکن است به تخصص زیادی نیاز داشته باشد و شاید مجبور باشید بیشتر قطعات را بیرون بیاورید. اگر بلبرینگ معیوب باشد، ما پیشنهاد می‌دهیم که این قطعه و محفظه را با یکدیگر عوض کنید.
گردونه عقبی دارای یک یا چند بلبرینگ است تا محفظه داخلی را به شیوه‌ای ملایم به حرکت در بیاورد. اگر این سیستم معیوب شود، ماشین لباسشویی سر و صدای زیادی را ایجاد خواهد کرد و احتمالا نخواهد چرخید. در بعضی از ماشین‌های لباسشویی، بلبرینگ‌ها جدای از گردونه عقبی فروخته می‌شوند، با این حال اگر سازنده دستگاه هر دوی آنها را با هم پیشنهاد می‌دهد، ما پیشنهاد می‌دهیم که بلبرینگ و گردونه عقبی را به همراه یکدیگر عوض کنید، چرا که تعویض یکی از آنها به تنهایی می‌تواند بیش از حد سخت باشد. به یاد داشته باشید که تعویض گردونه بیرونی و بلبرینگ آسان نیست و می‌تواند هزینه زیادی را متوجه شما کند.


موتور


آرمیچر با سیم پیچ‌ها تعامل می‌کند تا یک میدان الکترومغناطیسی قدرتمند را به وجود بیاورد، که محفظه را می‌چرخاند. اگر مغناطیس‌های آرمیچر آسیب دیده باشند و یا هر بخش دیگر آن معیوب باشد، ماشین لباسشویی کار نخواهد کرد. برای تعیین معیوب بودن آرمیچر آن را به خوبی بررسی کنید. در صورت مشاهده هرگونه مشکل آن را عوض کنید.
موتور شاید معیوب باشد. با این حال، این بخش بسیار به ندرت دچار مشکل می‌شود. قبل از تعویض آن، همه اجزاء دیگر را بررسی کنید. اگر هیچکدام از آنها مشکل‌دار نیستند، به فکر عوض کردن موتور باشید. برای تعیین کردن اینکه آیا موتور پیشران معیوب است، اول مطمئن شوید که موتور نیرو دریافت می‌کند. اگر این دستگاه صدا از خود تولید می‌کند اما نمی‌چرخد یا اینکه به شیوه‌ای درست کار نمی‌کند، آن را عوض کنید.
بوش موتور باعث اتصال موتور به جعبه دنده ماشین لباسشویی می‌شود. اگر ماشین بیش از حد پر شود، بوش موتور از کار خواهد افتاد تا از هردوی موتور و جعبه دنده محافظت کند. بوش موتور همچنین ممکن است به دلیل فرسایش از کار بیافتد. بوش را بررسی کرده تا شکستگی‌های احتمالی آن را پیدا کنید. اگر بوش شکسته باشد آن را تعویض کنید.

تعمیرات ماشین لباسشویی بوش ، تعمیر ماشین لباسشویی ال جی ، تعمیر لباسشویی سامسونگ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.